Popular Posts

Wednesday, November 17, 2010

Si Pencari Cinta Nya....

Masih teringat lagi kata-kata abang muna tempoh hari...insyAllah...win kan jumpa perempuan y baik-baik untuk awin nanti...dalam sudut hati aku yang kecil berdoa pada masa tu...Ya Allah..jika benar niat ku nie...ketemukan lah aku dengan muslimah mu yang juga mencintai Mu Ya Rabbi....amin..

Minggu lepas tu...aku terbaca satu artikal bertajuk "mengapa Allah masih tidak ketemukan kita dengan jodoh kita"....selepas aku baca sepintas lalu...hati aku mula tertanya...Allah lebih mengetahui tentang hidup aku..Allah mungkin mahu selamatkan hati dari sebarang maksiat...berminggu juga kata-kata abang muna terletak kat hati aku...ermmm...pernah aku bertanya kat abang muna...'abang muna..saya nie ilmu agama pun masih mencari..ade ker muslimah yang nak..'..terdengar ketawa kecik abang muna...kata abang muna 'jangan risau yang 2 win....Allah kan temukan juga kita dengan yang sesuai...insyAllah'...tersenyum aku seorang diri bila mendengar kata-kata orang yang ilmu agama nya tinggi dari aku...termenung aku seketika...bahagia nye klu aku mengahwini seorang muslimah....ermmm...

Aku masih mencari cinta Nya...siap kali aku sujud...aku bdoa...Ya Allah..sirami lah hatiku dengan cinta dan kasih sayang Mu...semai kan lah dalam roh aku nur hidayah Mu..semoga aku mendapat berkat Mu...semoga aku tidak lari dari jalan cinta Mu...semoga akan ada cinta seorang muslimah Mu untuk terangi hatiku...amin Ya Allah...pernah aku meninggalkan solat kerana tertidur...lepas aku bangun...terbit kata kesal...dalam hati aku bermonolog...aduiii...Ya Allah....kerana aku tertinggal solat tadi...mungkin kah cinta Mu akan jauh dari hati ku...mungkin kah masih ada ruang untuk aku rapat kan cinta aku ini dengan Mu Ya Allah....juga aku masih teringat kata2 abang muna itu...cintai lah Allah...mesti ada cinta hamba nya untuk win...terlena aku dengan kata2 tu terlekat di hati....

Aku terus mahu memburu cinta Nya...insyAllah x akan pernah hilang rindu ini untuk mencari cinta ilahi....aku x mahu cinta aku berlandas kan nafsu yang merosakan hati aku untuk aku mencintai Allah...semoga..pencarian aku ini x pernah di kalahkan oleh nafsu yang butakan iman...amin...

1 comment:

  1. salam..sy tertarik dgn nsht yg dbrikan oleh abg muna saudara itu..btl pe yg dkataknnya..ALLAh lbh mngthui pe yg terbaik utk kite..bgmna dri kt, begitulah jdoh kite nanti..wallahualam...mudh2an saudara x ptus hrpn dlm mcri jdoh, insya-ALLAH akn ketemu yg sesuai n yg tlh pun dtntukn utk saudara.. ^_^

    ReplyDelete